CzechIndustry > K diskusi: Chcete mať neprerušovaný spánok počas celej noci? Pridajte si do večere tento minerál
K diskusi: Chcete mať neprerušovaný spánok počas celej noci? Pridajte si do večere tento minerál
(Patrick Lewis, Natural News) Ak vám počítanie ovečiek nestačí, možno by ste sa mali bližšie pozrieť na to, čo máte na tanieri. Výskum naznačuje, že jedna jednoduchá živina – draslík – zohráva dôležitú úlohu pri zaspávaní a udržiavaní spánku počas noci.
Nedávna prierezová štúdia zahŕňajúca približne 4 600 dospelých odhalila prekvapivú súvislosť medzi stravou a kvalitou spánku. Zistenia jasne poukazujú na minerál draslík.
Výskum publikovaný v časopise Nutrients (Živiny) odhalil, že účastníci s vyšším príjmom draslíka, najmä ak ho konzumovali na večeru, hlásili výrazne menej príznakov nespavosti.
Štúdia skúmala stravovacie návyky a výsledky spánku u veľkej dospelej populácie. No a závery boli pozoruhodné.
Na rozdiel od sodíka, ktorý nepreukázal žiadnu silnú súvislosť s problémami so spánkom, draslík sa ukázal ako kľúčový hráč. Výskumníci zistili, že načasovanie konzumácie draslíka malo veľký význam – konzumácia tohto minerálu pri večeri mala najvýraznejší vplyv na kvalitu spánku.
