Obchod a služby
Meziročně se tržby v maloobchodě v lednu snížily reálně o 7,7 %, meziměsíčně vzrostly o 0,3 %.
Meziměsíčně se tržby v maloobchodě kromě motorových vozidel zvýšily v lednu reálně o 0,3 %, přičemž za pohonné hmoty vzrostly...
Ve čtvrtém čtvrtletí loňského roku se celkový počet ubytovaných hostů v hromadných ubytovacích zařízeních meziročně zvýšil o 42,7 % a počet přenocování vzrostl o 32,9 %. Ubytovalo se více domácích i zahraničních hostů. Za celý rok 2022 hromadná ubytovací zařízení vykázala zvýšení počtu...
Ve 4. čtvrtletí se tržby očištěné o kalendářní vlivy meziročně reálně zvýšily o 1,4 %, mezičtvrtletně klesly o 0,8 %. Za celý rok 2022 se tržby ve službách očištěné o kalendářní vlivy meziročně reálně zvýšily o 8,1 %.
„Oproti roku 2021 vzrostly tržby ve...
Meziročně se tržby v maloobchodě v prosinci snížily reálně o 7,3 %, meziměsíčně klesly o 0,7 %.
Za celý rok 2022 se tržby v maloobchodě meziročně snížily o 3,6 %.
Meziměsíčně se tržby v maloobchodě kromě motorových vozidel1) snížily...
Obsah nákupních košíků Čechů se v posledních letech značně měnil vlivem pandemie i nastupující hospodářské krize. Začátek pandemie v roce 2020 nahnal zákazníky do obchodů pro zásoby trvanlivých potravin. Uzavření restaurací a škol přimělo rodiny k domácímu vaření a nakupování surovin...
Ve 3. čtvrtletí se tržby ve službách očištěné o kalendářní vlivy meziročně reálně zvýšily o 6,9 %. Sezónně očištěné tržby reálně mezičtvrtletně vzrostly o 0,2 %.
Mezičtvrtletně tržby ve službách ve 3. čtvrtletí po očištění o sezónní vlivy vzrostly...
Meziročně se tržby v maloobchodě v září snížily reálně o 5,6 %, meziměsíčně vzrostly o 0,8 %.
Meziměsíčně se tržby v maloobchodě kromě motorových vozidel zvýšily v září reálně o 0,8 %, v tom za pohonné hmoty vzrostly o 2,8 %, za...
Meziročně se tržby v maloobchodě v srpnu snížily reálně o 8,8 %, meziměsíčně klesly o 0,7 %.
Meziměsíčně se tržby v maloobchodě kromě motorových vozidel snížily v srpnu reálně o 0,7 %, přičemž za nepotravinářské zboží a potraviny klesly...
„Maloobchodní tržby se v dubnu meziročně zvýšily ve všech sortimentních skupinách prodejen. Výrazněji rostly tržby v prodejnách s nepotravinářským zbožím, které byly loni zavřené v důsledku pandemie koronaviru. Nejvíce se zvýšily tržby prodejnám s oděvy a obuví a...
Ve 4. čtvrtletí se tržby očištěné o kalendářní vlivy meziročně reálně zvýšily o 12,8 %, bez očištění o 13,4 %. Sezónně očištěné tržby ve službách reálně mezičtvrtletně vzrostly o 2,6 %.
Za celý rok 2021 se tržby ve službách očištěné o kalendářní vlivy meziročně reálně zvýšily o 7,2 %, bez očištění...
Digitální transformace v maloobchodě již dříve způsobila revoluci ve všech částech procesu – od správy zásob, práce se zbožím, školení, až po marketing, zákaznickou podporu a věrnostní programy. Teprve s příchodem pandemie vyvolané onemocněním Covid-19 a novou omikronovou variantou ji hlavní...
Meziročně se tržby očištěné o kalendářní vlivy v prosinci zvýšily reálně o 1,5 %, bez očištění o 3,3 %. Tržby v maloobchodě po očištění o sezónní vlivy meziměsíčně klesly o 1,0 %.
Za celý rok 2021 se tržby v maloobchodě bez očištění meziročně zvýšily o 4,4 %.
Meziměsíčně se tržby v maloobchodě...
Ceny obědů v restauracích v České republice se v lednu 2022 vyšplhaly na rekordní průměrnou cenu 157 Kč. To je o dvě koruny více než v prosinci 2021, ale o celých 13 korun více než před rokem. Nejvíce si za obědy připlatí tradičně lidé v Praze, kde musí vytáhnout...
Pekárny Globusů přichází na trh s vlastním toustovým chlebem v několika variantách. Doplňují tak vlastní pekárenský sortiment, který čítá přes šedesát druhů sladkého a slaného pečiva. V tuto chvíli již patnáct pekáren peče přes 150 tisíc kusů vlastních toustových chlebů.
Nově...
Ještě před rokem byl boj restaurací, bister, barů či klubů o přežití jedním z hlavních symbolů pandemie v Česku, nyní se už pozornost veřejnosti soustředí na jiná témata. Na první pohled má české gastro skutečně to nejhorší za sebou. Podle nového makro gastroindexu vzrostly nákupy gastro podniků ve...
Velkoobchod makro přichází od 17. ledna na český trh s novým online objednávkovým systémem pro restaurace: DISH Order. Technické řešení, k již populárním webovým stránkám, propojení s Google a rezervačnímu systému tak přidává další důležitý nástroj pro restaurace. Maximálně tím...
Podprůměrný advent, poměrně obstojný týden před Vánoci, prudký vánoční pokles a ne tak špatný Silvestr. Tak by se dal ve zkratce popsat letošní prosinec restauratérů, kteří tradičně s koncem roku zažívají vrchol sezóny. Do restaurací přišlo oproti roku 2019 zhruba o 20 procent hostů méně,...
Růstu přispěla zejména silná první polovina loňského roku. I když ve druhé polovině roku 2021 zaznamenaly e-shopy pokles, návrat zákazníků do offlinu se neočekává. Českou e-commerce do budoucna ovládnou velcí hráči, a to bez ohledu na to, zda vyrostli v onlinu či offlinu. Uspěje ten, kdo dokáže oba...
Dynamičnost, různorodost, adaptabilita a fluktuace jsou vlastnosti, které v posledních letech definují obchodní trh. Pryč jsou doby, kdy veškeré obchodní transakce firem zvládl zařídit jeden člověk. Obchod se stává čím dál více komplexnější disciplínou a řada firem musí při výběru obchodních...
Když spotřebitele zaujme nabídka zboží na internetu, stačí pár kliknutí myší a má nakoupeno. Automaticky předpokládá, že to, co obdrží, bude bezpečné a neohrozí jeho ani životní prostředí. Bohužel tomu tak v praxi často není. Zdraví lidí, životní prostředí a férovou hospodářskou soutěž...